Ramowy plan dnia w świetlicy
6:30 – 7:00 |
Przyjmowanie uczniów do świetlicy. Gry i zabawy według zainteresowań wychowanków. |
7:00 – 8:00 |
Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów: zajęcia z dziećmi zdolnymi lub zajęcia z dziećmi mającymi trudności. Przygotowanie do zajęć: sprawdzanie i uzupełnianie braków pracy domowej. Słuchanie muzyki, piosenek. Zabawy swobodne. Gry stolikowe. |
8:00 – 9:00 |
Indywidualne rozmowy z uczniami, pomoc w nauce. Gry planszowe i edukacyjne. Zajęcia ruchowe: ćwiczenia gimnastyczne, gry i zabawy ruchowe. |
9:00 – 10:00 |
Drugie śniadanie. Zaspokajanie indywidualnych potrzeb uczniów – zajęcia rozwijające umiejętności i zainteresowania. Zajęcia związane e realizacją programu „ Edukacja przez szachy”. |
10:00 – 11:30 |
Indywidualne gry i zabawy dzieci w kącikach zainteresowań – gry planszowe, zabawy, przeglądanie prasy dziecięcej, zabawy konstrukcyjne klockami, puzzle, kolorowanki, zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem technologii informacyjno – komunikacyjnych |
11:30 – 12:30 |
Przygotowania do obiadu, obiad, zabawy relaksacyjne, zabawy tematyczne, zabawy ruchowe przy muzyce. |
12:30 – 13:30 |
Odrabianie lekcji, dowolne zabawy dzieci w świetlicy/ zabawy ruchowe na placu zabaw , boisku lub w sali gimnastycznej, spacery. |
13:30 – 15:00 |
Zajęcia edukacyjne, plastyczne i inne związane z tematem tygodnia. Zajęcia związane z realizacją projektów: „Zaprogramuj przyszłość”; „Międzynarodowego programu edukacyjnego Emocja”, „Dobrze jemy”. Zajęcia umuzykalniające, ruchowe rozwijające sprawność ogólną, czytelnicze. |
15:00 – 16:00 |
Zabawy z chustą animacyjną Klanza, bajki na DVD/ gry i zabawy dydaktyczne, zabawy orientacyjno–porządkowe, zabawy integracyjne, kolorowanki tematyczne, rysowanie, gry w karty, gry planszowe, puzzle, szachy, warcaby. Porządkowanie sali świetlicowej. |
Ramowy plan dnia może podlegać modyfikacjom zgodnie z autorskimi pomysłami nauczycieli świetlicy, warunkami pogodowymi, aktywnością i zainteresowaniami dzieci i innymi zmiennymi.
Tygodniowy rozkład zajęć
PONIEDZIAŁEK
8:50 – 9:50 | „Edukacja przez szachy” – zajęcia szachowe. | p. Kamil Koźlik |
8:50 – 9:50 | Pomoc w nauce dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. | p. Monika Bartoszewska |
13:00 – 14:15 | Zajęcia umuzykalniające. | p. Aleksandra Hyla |
13:30 – 14:30 | Zajęcia sportowe rozwijające sprawność ogólną | p. Kamil Koźlik |
WTOREK
7:00 – 9:00 | Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się. | p. Karina Nowak |
11:40 – 12:20 | Zajęcia w ramach Międzynarodowego Projektu Emocja. | p. Karina Nowak |
12:30 – 13:30 | Zajęcia sportowe z elementami tanecznymi. | p. Stella Klinner-Hadelka |
13:30 – 14:30 | „Wiedzę mam bo w gry planszowe gram” – koło gier planszowych. | p. Małgorzata Owca |
ŚRODA
7:20 – 7:50 | „Świetlicowy trening mowy” – zajęcia logorytmiczne. | p. Izabela Felka-Krufczyk |
8:00 – 8:45 | „Świetlicowy trening mowy” – zajęcia logorytmiczne. | p. Izabela Felka-Krufczyk |
13:30 – 14:30 | Zajęcia szachowe / zajęcia ruchowe. | p. Kamil Koźlik |
13.30 – 15.00 | „Zaprogramuj przyszłość” zajęcia z kodowania. | p. Karina Nowak |
CZWARTEK
8:00 – 8:45 | Zajęcia umuzykalniające. | p. Aleksandra Hyla |
9:00 – 9:40 | Zajęcia sportowe z elementami gimnastyki sportowej. | p. Małgorzata Owca |
13:30 – 14:30 | Czytanie na dywanie. | p. Sonia Witek |
13:30 – 14:30 | „Ortograficzne łamigłówki”. | p. Karina Nowak |
PIĄTEK
8:00 – 8:45 | „Chorzów – moje miasto, moja mała ojczyzna”. Edukacja regionalna. | p. Danuta Jakubczak |
12:30 – 13:30 | Zajęcia sportowe z elementami tanecznymi. | p. Stella Klinner-Hadelka |
13:30 – 14:30 | „Mnemoliterki”. | p. Karina Nowak |
Powyższy plan może ulec zmianie – może być modyfikowany i realizowany, w zależności od autorskich pomysłów nauczycieli świetlicy, warunków pogodowych i innych zmiennych.