Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego 2022/2023 Szkoła Podstawowa nr 39 im. Józefa Lompy w Chorzowie wykorzystała wszystkie przyznane środki w ramach programu „Laboratorium Przyszłości”. Przeznaczono je na zakup nowoczesnego wyposażenia – nie tylko obowiązkowego, ale również dodatkowego, wybranego przez placówkę. Przypominamy, że otrzymana dotacja to kwota 70 000 zł przyznawana dla szkół do 234 uczniów.
Ze środków zakupiono m.in.:
-
drukarkę 3D wraz z niezbędnymi akcesoriami,
-
aparat fotograficzny z funkcją video i mikrofonem kierunkowym
-
profesjonale oświetlenie, blendy fotograficzne, greenscreen
-
mikroporty,
-
gimbal,
-
mikrokontrolery z lutownicą,
-
mikroskopy wraz z akcesoriami,
-
długopisy 3D,
-
meble kuchenne i sprzęt gospodarstwa domowego, który stał się trzonem naszej pracowni kulinarnej (AGD duże i małe, akcesoria kuchenne, naczynia itp.)
-
maszyny do szycia, deska do prasowania.
-
stoły warsztatowe – laboratoryjne w pracowni fizyko-chemicznej
-
ławki z blatami HPL do dwóch pracowni
Wykorzystując zakupione wyposażenie będziemy mogli urozmaicić zajęcia szkolne. Nauka przekazywana będzie w ciekawy sposób, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Dodatkowo kształtowana będzie umiejętność pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Wśród korzyści udziału w programie „Laboratoriów Przyszłości” możemy wymienić m.in.:
-
wzbogacenie bazy szkoły,
-
wsparcie w realizacji podstawy programowej, prowadzeniu kół zainteresowań i zajęć dodatkowych,
-
budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
-
połączenie zdobywania wiedzy z empirycznymi doświadczeniami, zabawą i przygodą,
-
zwiększenie zainteresowania dziedzinami technicznymi i ścisłymi,
-
popularyzacja praktycznych rozwiązań i umiejętności niezbędnych w kształtowaniu młodego pokolenia na miarę XXI w.
-
odkrywanie i rozwój talentów oraz pasji uczniów,
-
rozwój merytoryczny nauczycieli.