Wyciąg ze Statutu Szkoły Podstawowej nr 39 im. Józefa Lompy w Chorzowie
Rodzice współdziałają z nauczycielami w zakresie wychowania, profilaktyki i nauczania swoich dzieci.
Rodzice mają obowiązek:
dopełnić czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka szkoły i informowania w terminie do 30 września każdego roku dyrektora szkoły o realizacji obowiązku szkolnego poza obwodem szkoły;
zapewnić regularne uczęszczanie dziecka na zajęcia szkolne i usprawiedliwiać nieobecności w ciągu 7 dni od powrotu dziecka do szkoły w formie ustalonej z wychowawcą;
stworzyć dziecku warunki zapewniające przygotowanie się do zajęć szkolnych, zakupić dodatkowe wyposażenie jak strój gimnastyczny, przybory geometryczne, plastyczne i inne potrzebne do realizacji zajęć;
uczestniczyć w spotkaniach organizowanych przez wychowawcę klasy oraz na każde wezwanie pisemne, telefoniczne lub skierowane poprzez e-dziennik indywidualnie kontaktować się z wychowawcą i nauczycielami przedmiotów w przypadku trudności w nauce lub rażących zachowań dziecka w szkole;
współdziałać z wychowawcą klasy w celu eliminowania przeszkód natury społecznej i psychicznej utrudniającej dziecku postępy w nauce,
interesować się nauką dziecka w domu, zapewnić mu właściwe warunki do nauki,
monitorować systematycznie osiągnięcia edukacyjne oraz nieobecności swoich dzieci logując się do e- dziennika, a w szczególności motywować dziecko do poprawy ocen;
przeglądać e-dziennik, za pośrednictwem którego Szkoła informuje rodziców o grożących ich dziecku ocenach niedostatecznych pod koniec półrocza lub roku szkolnego, z zastrzeżeniem, że brak dostępu do Internetu nie zwalnia wychowawcy z obowiązku szukania innych sposobów przekazywania informacji rodzicom;
w miarę swoich możliwości finansowych i zawodowych działać na rzecz Szkoły, pomagać w zdobyciu środków i sponsorów na realizację zadań zawartych w niniejszym Statucie;
przekazywać wychowawcy informacje o stanie zdrowia dziecka lub trudnej sytuacji materialnej oraz wszystkie inne mogące mieć wpływ na funkcjonowanie dziecka w szkole.
Niespełnianie obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, przy czym przez niespełnianie obowiązku szkolnego rozumie się nieusprawiedliwioną nieobecność w okresie miesiąca na co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych w szkole podstawowej.
Rodzice mają prawo do:
poznania zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w danej klasie i Szkole,
znajomości zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz innych aktów prawnych obowiązujących w Szkole,
rzetelnej informacji na temat swego dziecka, jego zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce,
uzyskania pomocy psychologiczno-pedagogicznej (informacji, porad w sprawach wychowania i kształcenia swych dzieci),
korzystania z pomocy materialnej dla dzieci,
wyrażania i przekazywania Radzie Pedagogicznej czy Radzie Rodziców opinii, pytań, wniosków związanych z funkcjonowaniem Szkoły oraz realizacją zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych,
rozwijania umiejętności wychowawczych poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
uczestnictwa w spotkaniach zespołu pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
występowania wraz z uczniami z wnioskiem do dyrektora o zmianę wychowawcy klasy,
wnioskować o realizację obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą .
Zasady dobrej współpracy z rodzicami to rzetelność, konkretność i regularność informacji dostarczanych rodzicom, dotyczących dobrych i złych wyników w nauce i zachowaniu, udzielanych podczas wywiadówek, rozmów indywidualnych na życzenie rodzica lub nauczyciela.
Partnerstwo we współdziałaniu polega na:
wspólnym szukaniu przyczyn i dróg wyjścia z problemów dydaktycznych i wychowawczych, mającym na celu dobro dziecka (wywiad środowiskowy),
rozmowach z rodzicami i opiekunami, udzielaniu informacji o instytucjach wspomagających Szkołę w działalności profilaktycznej, konsultacyjnej i leczniczej,
otwartość Szkoły na środowisko lokalne wyraża się w przybliżaniu pracy Szkoły, jej osiągnięć poprzez lekcje otwarte, imprezy środowiskowe, współpracę z samorządem lokalnym,
poufność i dyskrecja w przekazywaniu informacji dotyczących dziecka i jego rodziny wyraża się w tajności obrad Rady Pedagogicznej, tajności korespondencji, właściwym klimacie i miejscu rozmów z rodzicami,
wzajemny szacunek i tolerancja wyraża się w docenianiu starań i pracy Szkoły oraz rodziców, uznaniu prawa do błędów (Szkoły i rodziców), słuchaniu i reagowaniu Szkoły na słuszne opinie i postulaty rodziców, kulturze słowa i bycia we wzajemnych kontaktach, wywiązywaniu się z umów.
Obowiązujący w szkole system współdziałania z rodzicami zakłada:
angażowanie rodziców do aktywnego udziału w życiu szkoły (imprezy, uroczystości, wycieczki, festyny, ,,Dni Otwarte” szkoły);
aktualizowanie informacji na stronie internetowej szkoły;
organizowanie spotkań, prelekcji edukacyjnych i wpierających kompetencje wychowawcze rodziców;
przygotowywanie zajęć pokazowych i lekcji otwartych;
pozyskiwanie opinii rodziców;
wręczanie podziękowań za współpracę ze szkołą.
Archiwum wpisów
Blogi i koła zainteresowań
Innowacyjna informatyzacja
Nasza szkoła wyróżnia się na tle innych, gdyż pracuje na otwartym oprogramowaniu. Szkolne pracownie pracują na systemie: