„Interblok” – przedmioty matematyczno-przyrodnicze

interblok_chemia_2015_01interblok_chemia_2015_02interblok_chemia_2015_03interblok_chemia_2015_04interblok_chemia_2015_05interblok_chemia_2015_06interblok_chemia_2015_07interblok_chemia_2015_08interblok_chemia_2015_09interblok_chemia_2015_10interblok_chemia_2015_11interblok_chemia_2015_12interblok_chemia_2015_13interblok_chemia_2015_14interblok_chemia_2015_15interblok_chemia_2015_16

Wystartowała kolejna edycja Interbloku. Tym razem zaczęliśmy od chemii. Oprócz świetnej zabawy, przyswoiliśmy sobie kawał dobrej wiedzy, mówią uczniowie klas drugich. Zajęcia z chemii, w ramach Interbloku odbywały się raz w tygodniu. Celem spotkań było zwiększenie zainteresowania uczniów chemią. Uczniowie poznali różnorakie zjawiska pod względem praktycznym. Zajęcia odbywały się na zasadzie wykonywania projektów, doświadczeń, ćwiczeń. Uczniowie sami pracowali, wg własnej instrukcji z pomocą opiekuna, samodzielnie rozwiązywali problemy, a ostatecznie byli konstruktorami – twórcami własnego projektu, budowali modele związków chemicznych, które pomogły im zrozumieć prawa rządzące światem przyrody. Taka forma nauki miała na celu pokazanie młodzieży, jak pracować w grupie, samodzielnie rozwiązywać problemy badawcze, a także postrzegać otaczający świat. Bez wątpienia wszystkie proponowane zajęcia zwiększyły kreatywność i pobudziły ciekawość uczniów. W trakcie trwania zajęć w ramach INTERBLOK-u nie zabrakło prawdziwych emocji.

mgr M. Szymczak

Skip to content