Realizacja ogólnopolskiego programu „LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI”

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego 2022/2023 Szkoła Podstawowa nr 39 im. Józefa Lompy w Chorzowie wykorzystała wszystkie przyznane środki w ramach programu „Laboratorium Przyszłości”. Przeznaczono je na zakup nowoczesnego wyposażenia – nie tylko obowiązkowego, ale również dodatkowego, wybranego przez placówkę. Przypominamy, że otrzymana dotacja to kwota 70 000 zł przyznawana dla szkół do 234 uczniów.

Ze środków zakupiono m.in.:

  • drukarkę 3D wraz z niezbędnymi akcesoriami,

  • aparat fotograficzny z funkcją video i mikrofonem kierunkowym

  • profesjonale oświetlenie, blendy fotograficzne, greenscreen

  • mikroporty,

  • gimbal,

  • mikrokontrolery z lutownicą,

  • mikroskopy wraz z akcesoriami,

  • długopisy 3D,

  • meble kuchenne i sprzęt gospodarstwa domowego, który stał się trzonem naszej pracowni kulinarnej (AGD duże i małe, akcesoria kuchenne, naczynia itp.)

  • maszyny do szycia, deska do prasowania.

  • stoły warsztatowe – laboratoryjne w pracowni fizyko-chemicznej

  • ławki z blatami HPL do dwóch pracowni

Wykorzystując zakupione wyposażenie będziemy mogli urozmaicić zajęcia szkolne. Nauka przekazywana będzie w ciekawy sposób, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Dodatkowo kształtowana będzie umiejętność pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

Wśród korzyści udziału w programie „Laboratoriów Przyszłości” możemy wymienić m.in.:

  • wzbogacenie bazy szkoły,

  • wsparcie w realizacji podstawy programowej, prowadzeniu kół zainteresowań i zajęć dodatkowych,

  • budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

  • połączenie zdobywania wiedzy z empirycznymi doświadczeniami, zabawą i przygodą,

  • zwiększenie zainteresowania dziedzinami technicznymi i ścisłymi,

  • popularyzacja praktycznych rozwiązań i umiejętności niezbędnych w kształtowaniu młodego pokolenia na miarę XXI w.

  • odkrywanie i rozwój talentów oraz pasji uczniów,

  • rozwój merytoryczny nauczycieli.

Skip to content