W naszej szkole zakończył się innowacyjny projekt: „Szkolni przyjaciele: MATEMATYKA I DASH – rozwijanie kompetencji matematycznych z wykorzystaniem robota Dash&Dot i gier logicznych”. Jego autorką jest Pani Katarzyna Jabłońska, nauczycielka matematyki, która pozyskała fundusze z programu grantowego mPotęga (Fundacja mBanku). Celem tych innowacyjnych działań była popularyzacja matematyki, rozbudzenie zainteresowania tą dziedziną nauki, aktywizowania uczniów.
Dodatkowe zajęcia w ramach projektu skierowane były przede wszystkim do uczniów klas czwartych. Dzieci brały udział w zajęciach rozwijających umiejętność szybkiego liczenia i utrwalających tabliczkę mnożenia. W nauce pomagał robot Dash, który zyskał ogromną sympatię dzieci. Nie zabrakło zajęć z kształtowania wyobraźni przestrzennej, układaliśmy bryły za pomocą elementów Zometool Creator. Poznaliśmy pojęcie ułamka, wykorzystując ciekawe bloczki z ułamkami i ułamki magnetyczne. W ramach zajęć rozwijaliśmy również umiejętność logicznego myślenia poprzez różne gry planszowe. Do zajęć wybrano gry typu: Rummikub, Blokus, Winnica, Superfarmer, Polowanie na robale, Digit, Festiwal lampionów, Triominos, Qwirkle, Unikat.
Podsumowaniem projektu były dwa szkolne turnieje: TURNIEJ GIER PLANSZOWYCH dla wszystkich uczniów SP 39, którzy mogli sprawdzić swoje umiejętności w grach różnego typu. Niektóre gry wymagały szybkiego liczenia, inne wyobraźni przestrzennej, a w każdej z nich trzeba przyjąć określoną strategię.
Drugim był rodzinny turniej gier: ROZEGRANE DUETY, gdzie drużynę stanowił uczeń wraz z opiekunem. Dopisali i uczniowie, i rodzice. Nasze szkolne sale wypełniły się drużynami walczącymi o swoje trofea, ale przede wszystkim był to czas spędzony wspólnie z dziećmi, na co zdaniem Rodziców brakuje czasem czasu.
Projekt zdecydowanie przyczynił się do przełamywania bariery związanej z uczeniem się matematyki, robot Dash towarzyszy uczniom na zajęciach matematyki i informatyki, a turnieje gier planszowych wpisały się już w tradycję szkoły.