Programowanie na informatyce w naszej szkole

programowanie_w_sp39_2018_01programowanie_w_sp39_2018_02programowanie_w_sp39_2018_03programowanie_w_sp39_2018_04programowanie_w_sp39_2018_05programowanie_w_sp39_2018_06programowanie_w_sp39_2018_07programowanie_w_sp39_2018_08programowanie_w_sp39_2018_09programowanie_w_sp39_2018_10programowanie_w_sp39_2018_11programowanie_w_sp39_2018_12programowanie_w_sp39_2018_13programowanie_w_sp39_2018_14
W ubiegłym semestrze tematyka programowania była poruszana wielokrotnie na lekcjach informatyki.

W grudniu uczniowie brali udział w Godzinie Kodowania. Jest to największa inicjatywa edukacyjna w historii, adresowana do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce.

Celem tej inicjatywy jest przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków. Zestaw łamigłówek i kursów jest obecnie bardzo bogaty, dzięki propozycjom wielu partnerów, takich jak Microsoft, czy Disney. Są one interesującym i wciągającym wprowadzeniem do programowania, a inne aktywności oferowane przez tę inicjatywę mogą służyć do dalszego rozwijania umiejętności programowania, jak i zgłębiania metod informatyki i jej zastosowań. źródło: http://godzinakodowania.pl/node/8

Podczas zajęć z projektu unijnego „Lepsza szkoła – lepsza przyszłość” oprócz zajęć z programu Scratch klasy siódme poznały kolejnego robota Dasha. dzięki któremu uczą się logicznego myślenia, kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów oraz pracy w grupie, czyli kluczowych kompetencji XXI wieku. Dzięki aplikacjom na tableta takim jak Wonder, Go, Path, Blocky, Xylo przygoda z programowaniem jest jeszcze bardziej pasjonująca.

Skip to content