2. W celu osiągnięcia jak najlepszych efektów wychowania i kształcenia ustala się formy współdziałania:
1)
spotkania dyrektora z radą
rodziców na początku roku
szkolnego oraz w każdym innym okresie, nie mniej niż trzy razy w roku
szkolnym, przy czym spotkania mogą być również zorganizowane z inicjatywy
lub na wniosek rady rodziców;
2)
spotkania wychowawcy klasy z
rodzicami na początku roku
szkolnego, po śródrocznej konferencji klasyfikacyjnej oraz w trakcie każdego
okresu, przy czym spotkania mogą być również zorganizowane z inicjatywy lub
na wniosek rodziców;
3)
umożliwienie rodzicowi w
czasie spotkania z wychowawcą, kontaktu również z innymi nauczycielami uczącymi jego dziecko;
4)
umożliwienie indywidualnych spotkań z wychowawcą w zależności
od potrzeb, przy czym spotkania te nie powinny kolidować z realizacją zadań
dydaktycznych i opiekuńczych nauczyciela;
5)
organizowanie w miesiącu
poprzedzającym konferencję klasyfikacyjną konsultacji, podczas których
rodzic ma możliwość kontaktu z wszystkimi nauczycielami uczącymi jego
dziecko;
6)
organizowanie
cotygodniowych, indywidualnych konsultacji z nauczycielami zgodnie z
harmonogramem wywieszony w gablocie informacyjnej dla rodziców,
7)
przekazywanie informacji
na temat postępów w nauce, osiągnięć edukacyjnych, zachowania ucznia za
pomocą:
a)
dzienniczka ucznia;
b)
zeszytu przedmiotowego;
c)
karty informacji o zagrożeniu
oceną niedostateczną, naganną zachowania, nieklasyfikowaniem;
d)
karty ocen przewidywanych;
e)
dziennika elektronicznego
na stronie www.dziennik.librus.pl .
3. Dla rodziców kandydatów dla klas pierwszych organizuje się w lutym lub w marcu każdego roku szkolnego „dni otwarte”, podczas których mogą oni zobaczyć bazę szkoły i poznać ofertę edukacyjną.
1. Rodzice uczniów mają prawo do:
1) znajomości zadań i planów dydaktyczno - wychowawczych w danej klasie i w szkole;
2) uzyskiwania informacji na temat swojego dziecka, jego zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce;
3)
znajomości przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania i
promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów zawartych w Wewnątrzszkolnym
Systemie Oceniania;
4)
uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego
kształcenia swych dzieci;
5)
występowania z
inicjatywami mającymi na celu poprawienie jakości pracy szkoły,
uatrakcyjnienie form prowadzenia zajęć, organizowania imprez środowiskowych;
6)
zgłaszania swoich wniosków
lub zastrzeżeń oraz uwag do wychowawcy klasy, do pedagoga szkolnego i do
dyrektora szkoły w każdym czasie;
7)
składania skarg w trybie
„Regulaminu przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Gimnazjum nr
5 w Chorzowie”;
8) wyrażania i przekazywania organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy gimnazjum.
2. Rodzice uczniów mają obowiązek:
1) zapewnienie regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia szkolne;
2) informowania wychowawcy o dłuższej chorobie (powyżej 7 dni);
3) zapewnienie dziecku warunków umożliwiających przygotowanie się do zajęć szkolnych;
4) wyposażenia dziecka w podręczniki i przybory szkolne;
5) uczestniczenia w spotkaniach z wychowawcą;
6) stosowania się do ustaleń z dyrektorem szkoły, wychowawcą, pedagogiem i higienistką szkolną;
7) stałego monitorowania osiągnięć edukacyjnych i zachowania dziecka;
8)
zapoznanie się i
potwierdzenie podpisem, informacji, o których mowa w § 36 ust. 2 pkt
7 lit.c;
9)
informowania wychowawcy o sytuacjach życiowych mających wpływ na postępy
w nauce i zachowanie dziecka w celu zapewnienia mu optymalnych form pomocy
pedagogiczno-psychologicznej;
10)
uczestniczenia i wspierania szkoły w działaniach rozwijających ją i integrujących
społeczność szkolną;
11)
reagowania na wezwania wychowawcy, dyrektora, nauczycieli, pedagoga.
2.
Rodzicom szczególnie
zaangażowanym w życie szkoły rada pedagogiczna, po zaciągnięciu opinii rady
rodziców i samorządu uczniowskiego, nadaje honorowy tytuł „Przyjaciel szkoły”.
3.
Rodziców wzorowych uczniów
Rada Pedagogiczna nagradza listem pochwalnym.